Covenant interjú: Back from transit

Covenant interjú

Október 23-tól az USA-ban a Metropolis Records, Európában a Synthetic Symphony gondozásában elérhető a régóta várt Covenant koncert dvd, az "In transit". Az "In transit" 13 élő felvételt tartalmaz, amelyek átfogják a banda munkásságát az újabb daloktól, mint például a "20Hz", "The Men" és a klubsláger "Ritual Noise" a legutóbbi albumról, a klasszikus Covenant számokig, mint a "Bullet", a "Dead Stars", a "Go Film" és a "Babel". Joakim Monteliust faggattuk néhány válaszért… (Paul Loyd riportja beljebb ... )


SL.: Clas nem tudtott részt venni a turnén, hogy érzi magát?

J: Clas jól van és boldog, hogy apa lett néhány hónapja. Ő egyszerűen úgy döntött, hogy a Covenanton kívül eső dolgokra fókuszál egy darabig. Jelenleg nem tudjuk, hogy visszajön-e valaha. A jövő el fogja dönteni.

SL.: Clas helyét elfoglalta Daniel Meyer a Haujobb/Architect fame- ből. Hogyan választottátok ki őt, mint a banda ideiglenes harmadik tagját?

J.: Sok éve ismerjük Danielt. Az első turnén bármikor Svédországon kívül jártunk, mindig a Haujobbot vittük vendég zenekarként, ez volt a Cybervision turné. Gyorsan megtaláltuk a közös hangot, mert Daniel volt az egyike azon kevés embernek abban az időben, aki megértette, hogy szükséges fejlődni. A Haujobb más utat választott, mint mi, de Daniel mindig is következetesen, félelem nélkül közelítette meg az elektronikus zene minden formáját. Kapcsolatban maradtunk, remixeltük egymás munkáit és rendszeresen találkoztunk. Ő egy fantasztikusan kreatív személyiség és egy sokoldalú zenész, nagyon tisztességes és folyamatosan hajt az új dolgok megközelítésére. Természetesnek tűnt felkérni őt, hogy ha akar lépjen Clas helyére, és értékeltük hogy elvállalta. Rengeteg közös dolog van bennünk.

SL.: Volt valamilyen hatása Meyer belépésének a banda dinamikájára és hangzására a turné közben?

J.: Igen, persze. Talán túl sok is…(mosolyog). Nem, nem igazán. De Daniel egy igazi muzsikus, amit egyikünk sem mondhat el magáról a szó szoros értelmében a világon. Technikusok és konstruktőrök vagyunk. Úgy építjük föl a zenénket, hogy nem tervezzük meg, hogy fog szólni élőben. Daniel ebben a tekintetben is a lehető legjobb zenész. Adsz neki valami hangot és ő zenét csinál belőle abban a pillanatban. Olyan tehetség ez, ami nálunk sosem volt azelőtt. Tehát ő határozottan új dimenziókba teszi az élő hangzásunkat.

SL.: Meyer csinált néhány lelkesítő indusztriális dobolást pár hordóval a színpadon. Azelőtt sosem láttam ilyet Covenant koncerten, de ez egy hatalmas adalék volt a látványban és a hangzásban egyaránt, valamint a fellépés energiájában is. Ez az ő ötlete volt?

J.: Igen. Utalt rá, nekünk meg tetszett az ötlet. Egyszerű dolog és nagyobb hatást vált ki. És én valóban szeretem nézni őt, miközben ezeket az őrült dolgokat csinálja. Novosibirskben bedobta a hordókat a közönség közé, leugrott a tömegbe és doboltatta őket. Sajnálom azokat az embereket, akiknek még azóta is gond van a hallásával, de a látvány fantasztikus volt!

SL.: Kísérleteztetek rajongókkal, akiknek volt videokamerájuk, minden showt lefilmeztetni…Mennyi valósult meg ebből?

J.: A turné Egyesült Államokbeli részén voltak kamerák a színpadon minden koncerten. Sajnos a lehetőségek nem voltak elég jók ezekben az esetekben, ezért ebből nagyon kevés van a dvd-n. De a barátunk Aliki, aki előállt ezzel az ötlettel, és kezeli ezt a projektet, csinálni fog ezekből a felvételekből klipeket amint lesz rá ideje, és mi fel fogjuk ezeket tenni a weboldalunkra.

SL.: Számos fesztiválon játszottatok ebben az évben. Nagyon különbözőnek találjátok azt, ha fesztiválokon játszotok, szemben a rendes turnédátumokkal?

J.: Ez egy teljesen különböző dolog. A rendes turnénak van egy koncepciója, és igényel egy pontosan működő gépezetet az emberek és a logisztikusok közt. A fesztiválok ugyanebből tudnak állni, de mi régóta eldöntöttük, hogy élvezzük a fesztivál hangulatát inkább, minthogy megpróbáljuk megcsinálni a leghatásosabb fellépést. Ezt a Wave Gothic Treffen-en döntöttük el Leipzigben, 2004-ben. A berlini székhelyű VJ-superstars Pfadfindereitől béreltük a látványcuccokat. Volt ott 3 VJ plusz a normál fényshow és azt ígértem, semmi ilyesmit nem lehet látni soha az Agra Halle-ban. Ez volt a döntő videós/zenés fellépés. Azok a dolgok csodálatosak voltak persze, de még így is hülyén jött ki a fellépés. Minden banda rivalizál a figyelemért, hogy "nagy Show" legyen. Jelenleg én úgy gondolom nem ez a helyes út, amit járni kell. Jobban szeretjük, ha a zenénk és a színpadi előadásmódunk megbízható. Elvégre a zene az, ami számít, nem így van?

SL.: Mi volt az ötlet vagy a koncepció hátterében a "Subterfugue for 3 Abshynths" hosszával kapcsolatban a limitált példányszámú "Skyshaper" verzión?

J.: Ez egy technikai kísérletezés keretében született, és soha nem gondoltunk arra, hogy publicitást kap. Egy csomó időt töltöttünk el azzal, hogy ezeket a dolgokat megcsináljuk ezekkel a számokkal, rendesen kipróbáljuk az ötleteinket és megtanuljuk mire képesek a gépeink. Ennek a kísérletezgetésnek az eredményei általában a "normál" dalaink kis részeiként végzik. Ez a bizonyos szám 3 nagyon hasonló, de kissé eltérőre megváltoztatott hang ismételt játszása közben készült. Az Absynth azt nyújtja a használójának, hogy eldöntheti a polifónia mértékét( a billentyűk száma vagy a "hangok" amiket játszik éppen). Ha ez fut a hangok nélkül, meg fogja próbálni, hogy magától "lopjon" hangokat, amelyeket ismétel egy félig véletlen módon, vagy ha túlságosan igénybe veszi a képességeit, egyszerűen újraindítja önmagát, és kezd mindent elölről. Mialatt átrágtam magam a beállításokon, megfigyeltem, hogy ez olyan egyszerűen szól, mint a korai minimál zene, főleg mint Steve Reich. Tehát összefoglalva a "Subterfugue for 3 Absynths" egyszerűen egy apró kitekintés rész a zenei világunkból, amit ti srácok nagyon ritkán hallhattok. Azzal, hogy ilyen dolgokat csinálunk, új irányokat találunk a popzene készítéséhez, új ötleteket valósítunk meg azért, hogy lássuk mi az, ami működik, és mi az, ami nem. Minden "slágeres" dalunk mögött van egy csomó kísérletezős dolog, mint éppen ez, és úgy érezzük, hogy ezek érdekesebbek lehetnek számotokra Srácok, mint egy másik "tipikus" Covenant dal. Ezek után az album már azokat a dalokat tartalmazza, amikről úgy gondoltuk, a "Skyshaper" album az első helyen lehet általuk.

SL.: Miért nincsenek rajta a "Skyshaper" album promo- videói?

J.: Nem csupán anyagi kérdés, hogy videókat készítsünk. Miután eszméletlen összegeket áldoztunk a Northern Light videóira, rájöttünk, hogy ez csak a pénz és a fáradozások pazarlása volt. Ráadásul tudtuk, hogy akarunk csinálni egy dvd-t a turnéról, tehát arra összpontosítottunk leginkább.

SL.: Most, hogy befejeztétek ennek az albumnak a turnéját, és kint van a "Skyshaper", van valami amin dolgoztok, valamilyen szóló projekt , termék vagy remixek valaki számára?

J.: Eskil indított egy szóló projektet Cement névvel. Ez egy nagyon nyers, zajos/fogós zene és én nagy rajongója vagyok! Nekem is vannak más dolgaim alakulóban pillanatnyilag, de most még nem szeretnék többet elárulni.

Fordította: Pixi
Forrás: Side-Line
Thanks: Gunhead

Hozzászólások

Jelenleg nincsen hozzászólás!

Hozzászólok

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Facebook
 
 
Adatvédelem Impresszum Oldaltérkép
2009 Copyright © Machinemusic.HU
www.unimatrixzero.hu
Advoxya HUN Black Head Agency Gothic.hu