Apoptygma Berzerk interjú

A goth.gr készített Stephan Groth -al interjút egy madridi show után. Ennek fordítását olvashatjátok leljebb, beljebb ...

berzerk

Hogy érzitek magatokat a kétéves turné végének közeledtével?

"Ez a két utolsó spanyol buli lesz a lezárása ennek a turnénak, ahol bemutatjuk "You and me against the world" című felvételünket. Tök jó hogy itt fejezzük be a turnénkat, mert az időjárás kiváló, habár október közepén vagyunk. Rossz hír hogy visszamegyünk Norvégiába, mert ott már nagyon hideg van."


Mikor megjelentettétek ezt a felvételt 2005-ben, elég sok rajongót megvezettetek ezzel a váltással a zenei stílusban. Gondolom kezdetben a reakciók többsége negatív volt, igaz?


"Részben. De ezek elsősorban a gothic/industrial színtér azon részéről jöttek, ami zárkózottabb. Ezen a színtéren túlról a visszajelzések nagyon pozitívak voltak (néhány helyen a legjobb kritikákat kaptuk eddigi karrierünk során) és ugyanakkor volt két Top 40-es slágerünk Németországban. Viszont úgy tűnik a gothic embereknek több idő kellett, hogy megszokják, és most már azt mondják, talán ez a változás nem volt olyan éles végül is. Gondolom az történt később, ami minden bandánál, aki változtat a stílusán. Bandák, mint a Depeche Mode, U2, vagy Pink Floyd mertek előre lépni és fejlődni, és ez a döntésük teljesen elfogadott lett a rajongóik körében. És közben szereztek sok új rajongót is. Másrészt az olyan bandákat, mint az AC/DC vagy a Motörhead, akik sosem változtatnak a stílusukon, is meg lehet érteni. Nem akarnánk látni, hogy kijön egy reggae lemez ezektől a bandáktól, igaz? Az emberek azt akarják, hogy ezek a bandák fenntartsák a stílusukat, nem számít hány év telik el. Az Apoptygma Berzerk képviseli a következő kategóriát. Változtatjuk a stílusunkat és ezért adunk a rajongóinknak időt, hogy beszéljenek róla."

Hosszú idő óta terveztétek, hogy változtattok a zenei stílusotokon, vagy ez amolyan spontán dolog volt?

"Ez nem úgy ment, hogy leültünk és azt mondtuk: "Most mi valami különbözőt akarunk csinálni." Ez természetesen jött. Ezt a felvételt három vagy négy évvel ezelőtt rögzítettük, több elektronikus beütéssel jött volna ki, de közben a próbák alatt igy volt a legkézenfekvőbb számunkra abban a speciális pillanatban."

Feltételezem felvettetek egy más felfogást, mikor elérkezett a gitárorientáltabb kompozíciók felvétele.

"A kezdetektől mindig popzenét csináltunk, így vagy úgy. A lényeg ugyanaz. Előzőleg nem voltak gitárriffjeink, de helyettük voltak szintiriffek. A dalok felépítése is állandó maradt mindig: első verze, refrén, második verze, ismét refrén, stb. Ami igazán változott, az a dalokra fókuszálás módja, ami ha akartunk csinálni egy indusztriális dalt, egy metal dalt, vagy egy rock dalt, a végén teljesen lelágyította a terveket és a produkciót.

Hogyan hatott a zenekar nyugalmára ennek az új zenei útnak a látványa?


"Őszintén, nekik könnyebb volt magukévá tenni az új szituációt, mint nekem. Én voltam az utolsó, akit meggyőzött az egész dolog. Féltem, vagy ilyesmi, hogy sok rajongót elveszítünk ezzel a felvétellel, és végigfutottam az egész karrieremen, hogy minden lefolyhatott volna a csatornába. De aztán áttettem magam ezen a ponton, és azt mondtam, művész vagyok, akinek rizikókat kell vállalnia és próbálni kell fejlődni. Nem akarok az egész karrierem során a megalkuvás általánosságára támaszkodni. Képes vagyok fejlődni, vagy nem."
apoptygma berzerk live

Tehát mi a következmény? Mit tanultatok ebből a folyamatból?


"Minden megváltozott. Ahogy már mondtam neked, volt két Top 40-es slágerünk Németországban, játszottunk a legtöbb vezető fesztiválon, játszottunk a legtöbb nagy arénában, futballstadionban…helyeken ahol sosem játszottunk azelőtt. Ez csodálatos volt. Ez két mozgalmas év volt, de ez idő alatt sokat tanultunk. Más új dolgok, amik velünk történtek: azt hiszem a brazil tv-ben volt például, hogy az "In This Together" dalunkat használták az amerikai "Vészhelyzet" sorozat egyik részének bemutatója alatt, aztán azt láttad, hogy szinte minden ember szörfözött az interneten, keresve, hogy honnan jött ez a dal."

Amerikáról beszélve, erős rajongói bázisotok van ott?

"Nyilvánvalóan az Egyesült Államok sokkal nagyobb ország Németországnál, ahol a fő piacunk van. Az európai elektronikus underground zene nem nagy dolog arrafelé. Habár frankó kis elektronikus színtér van az Államokban, az amerikaiak mindig amerikaiak lesznek, és ha valamilyen zene jön szóba, mindig a saját útjukat járják ezekben a dolgokban."

Milyen értelemben?

"Alapjában jobb produkció, jobb vokálok, több gitár. Az egész indusztriális színtér odaát főleg a Ministry/Nine Inch Nails/Skinny Puppy hagyományai köré összpontosul. Mindezen zenekarok sosem törnek ki a kultikus státuszból itt Európában, amíg az USA-ban ezek meghatározó nevek."

Hogyan tudjátok felhasználni mindezen dolgokat, amiket tanultatok, a jövőben?

"Valójában ezúton megtaláltuk önmagunkat a fáradozásunk által, mert most egy lépéssel előrébbről csináljuk a dolgokat. Még nem tudom milyen lesz az új felvétel hangzása. Mindenesetre a legtöbb dal már meg van írva egy alap demo verzióban (csak a magam és a gitárom alapozásával). Még nem vagyok benne biztos 100%-ig, mit mondjak róluk zeneileg. Ezúttal folytatni akarjuk amit elkezdtünk, de ezzel szemben egy lépéssel előrébbről akarjuk csinálni a dolgokat…de még nem tudjuk honnan pontosan."

Néha visszafelé kell egyet lépned, hogy léphess egyet előre.

"Pontosan. Úgy gondolom ez az, amit most szükséges tenni."

Szóval, mik a közvetlen terveitek ennek a turnénak a vége után?


"Hamarosan, miután hazatérünk, bemegyünk a stúdióba, hogy elkezdjük a felvételeket. Közben dolgozunk egy mozifilm zenéjén, és itt van egy válogatás ritkaságokkal, B-oldalas dalokkal, amit hamarosan a kezetekbe vehettek."

Mik azok a dolgok, amik inspirálnak, ha eljön a szövegírás ideje?


"Minden. Tudnak történni hülye kis incidensek minden nap, de alapjában ezek a személyes élményeim… azt hiszem ez az amiért sok szerelmes dalt írok."

A szerelmes dalok nem igazán gyakoriak ebben a műfajban…

"Valójában, mint komponista olyan dolgokról írok, amiket személy szerint érdekesnek találok. Nem találom igazán érdekesnek, hogy robotokról, mesterséges intelligenciáról vagy Zsarnoki Viharlovasokról (kárörvendők) írjak. Szeretek olyan dolgokról írni, ami az átlagembernek is mond valamit."

Mely dolgokat tartod fontosnak, a zenéről beszélve?

"Elsősorban ez az a dallam, ami úgy hangzik mint semmi más, amit valaha hallottam, vagy csináltam ezelőtt. Tehát a jó produkció mindig fontos számomra. Ha van valami egyedi vagy újszerű hangzás, amit hallok, akkor az azonnal vonzza a figyelmemet. A jó dallam mindig a legfontosabb számomra."

Készítette: Yorgos Goumas
Fordítás: Pixi
Thanks: Gunhead
Forrás: http://goth.gr/forum/viewtopic.php?t=1434
 

 

Csatolt képgaléria

Hozzászólások

Jelenleg nincsen hozzászólás!

Hozzászólok

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

Facebook
 
 
Adatvédelem Impresszum Oldaltérkép
2009 Copyright © Machinemusic.HU
www.unimatrixzero.hu
Advoxya HUN Black Head Agency Gothic.hu